پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۱-۱۶

راه برای این که شادتر زندگی کنید

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

شاد بودن حالتی ناپایدار و گذرا است و بستگی به عوامل زیادی از جمله آب و ھوا و حساب بانکی شما دارد. ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که به یک حالت دائمی به نام شاد بودن برسید و در آن بمانید، اما راه ھای زیادی وجود دارد که یک یا حتی چندین بار در روز به جای عصبانیت، اضطراب و ناراحتی به شادی برسیم.

تمرکز کردن را تمرین نمائید. در لحظه باشید، به جای این که نگران نتیجه معاینه پزشکی فردا باشید، به این جا و اکنون متمرکز شوید به غذائی که سر میز شام می خورید، دوستان و گفت وگوئی که با آنھا انجام می دھید.

با صدای بلند بخندید. درست متعاقب یک واقعه شاد و با مزه میزان اندروفین و سایر ھورمون ھائی که باعث افزایش شادی در بدن می شوند زیاد می شود و میزان ھورمون ھای استرس زا پائین می آید.

یک آواز و یا آھنگ را زمزمه نمائید. موسیقی بیشتر حیوانات وحشی را آرام می نماید، مطالعات نشان می دھند که موسیقی بخش ھائی از مغز که ایجاد شادی می نمایند تحریک می کند، موسقی ھمچنین آرام بخش می باشد. در یک مطالعه بزرگسالای که به موسیقی انتخابی خود در طول یک عمل جراحی سرپائی چشم گوش می دادند، به میزان قابل توجھی، ضربان قلب و فشارخون پائین تری نسبت به آنھائی که جراحی ساکت کرده بودند داشتند.

در کارھا نظم و ترتیب داشته باشید. وقتی ھمه جا با کاغذ، صورتحساب، و مجلات پوشیده شده است تقریباً غیرممکن است که مراقبه کنید، نفس عمیق بکشید یا تمرین ریلاکسیشن نمائید، قفسه ھای شما جالی خالی ندارد و مدت ۶ ماه است که دسته چک ھای خود را مرتب نکرده اید، علاوه بر این ویژگی تکرار شونده کارھای تمیز کاری مثل جارو کردن، گردگیری، و شستن می تواند به خودی خود اثر مراقبه ای داشته باشد، اگر به روی آن چه انجام می دھید تمرکز داشته باشید.

یک لیست تھیه نمائید. ھیچ چیز مانند این که کارھای خود را یادداشت کنید به شما کمک نمی کند تا افکار خود را سازماندھی نمائید و اضطراب خود را کاھش دھید، علامت زدن ھر مورد، حس رضایت بزرگی را فراھم می نماید

در ھر زمان فقط یک کار را انجام دھید و بر روی آن تمرکز نمائید به جای آنکه در حالی که لباس ھا را در ماشین لباسشوئی می اندازید یا آشپزخانه را تمیز می کنید با تلفن صحبت نمائید روی یک صندلی راحتی بنشینید و ھمه توجه خودتان را معطوف مکالمه نمائید یا به جای این که در حالی که مشغول انجام پروژه ھای کاری ھستید ای میل ھای خود را چک کنید رایانه خود را خاموش نمائید تا وقتی که گزارشی را که می نویسید تمام شده باشد، این کار شبیه تمرکز کردن می باشد.

باغبانی کنید. ھوای تازه و ورزش نه تنھا استرس را کاھش می دھند و احساس سلامتی می آورند، بلکه احساس موفقیتی که از پاک کردن علف ھای ھرز و یا تماشای دانه ھائی که تبدیل به گل می شوند و یا ھرس کردن شاخه ھا به دست می آید ساعت ھا بلکه روزھا طول خواھد کشید

به اخبار گوش ندھید. یک ھفته را بدون خواندن روزنامه، تماشای اخبار، یا جست وجوی عناوین جاری خبری بگذرانید. به جای ناراحتی ھائی که ما ھر روز توسط وسایل ارتباط جمعی در برخورد با آن ھستیم به خود یک تعطیلات بدھید و از آن زمان برای پیاده روی، مراقبه، یا نوشتن در دفتر خاطراتتان استفاده کنید

یک حیوان خانگی را در منزل نگهدار کنید. مطالعات زیادی مزایای استرس زدائی حیوانات خانگی را تأیید می نماید، در یک بررسی محققین میزان سلامتی قلب ٢۴٠ زوج که نیمی از آنھا یک جانور اھلی داشتند را ارزیابی کردند، زوج ھائی که حیوانات خانگی نداشتند وقتی در معرض مسائل استرس زا قرار می گرفتند به میزان قابل توجھی ضربان قلب و فشارخون پائین را تجربه می کردند

منبع : مجله موفقیت

تهیه وتنظیم : مهرانگیز امیرزهی

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *