پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۱-۱۷

خواص انبه برای زنان باردار

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

پیشگیری از کم‌خونی

از آنجا که ویتامین C به وفور در انبه یافت می‌شود بنابراین مصرف آن جذب آهن را در بدن بالا می‌برد و می‌تواند جبران‌کننده نیاز افزایش یافته مادر در بارداری به این ماده معدنی مهم باشد.

رشد جنین

انبه یکی از منابع خوب اسید فولیک برای خانم‌های باردار است که برای رشد مغز و نخاع جنین ضروری است. مصرف انبه در اوایل بارداری می‌تواند از بروز نقایص مادرزادی در جنین خودداری کند.

یکی دیگر از مواد مغذی که به وفور در انبه یافت می‌شود، ویتامین A است. کمبود ویتامین A در زمان تولد با کاهش سطح ایمنی بدن و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال و عفونت‌های دستگاه تنفسی ارتباط دارد. علاوه بر این ویتامین آ به رشد دندان‌ها و استخوان‌های جنین کمک می‌کند و برای توسعه چشم و سیستم ایمنی نیز ضروری است.

پیشگیری از مشکلات گوارشی

فیبر غذایی موجود در انبه به شما احساس سیری می‌دهد و همچنین به بهبود هضم غذا و پیشگیری از یبوست که معمولا در سه ماهه اول بارداری گریبانگیر مادر می‌شود، کمک می‌کند.

تامین آنتی‌اکسیدان‌ها

ویتامین C موجود در انبه یک آنتی‌اکسیدانهای قوی است که از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند روی رشد جنین اثر منفی گذاشته و حتی منجر به افزایش ریسک ابتلا به سرطان شوند. علاوه بر این ویتامین C احتمال بروز زایمان زودرس را کاهش می‌دهد.

سیستم عصبی و مغز جنین

یکی دیگر از مواد مغذی مهم در انبه ویتامین B6 است که نقش مهمی در تشکیل مغز جنین و سیستم عصبی او دارد.

فرستنده : زهرا شاقوزایی از کانون زابل

منبع : خواص میوه ها

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *