پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۱-۲۰

چگونه تقویم خانوادگی درست کنیم تا نظم داشته باشیم

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

تقویم خانوادگی درست کنید ابتدا مسئولیت را تقسیم کنید و به جای اینکه قبل از ھمه کارھا را به عهده بگیرید، بگذارید تا دیگر اعضای خانواده برای مشکلات چاره ای بیندیشند. قسمتی از دردسر و استرس خانم ھا مربوط به بخشی است که می ترسند کاری از کنترل شان خارج شود.

جای ھمه چیز را در خانه معین کنید این کار به اعضاء خانواده کمک می کند تا ھر چیزی را که نیاز دارند راحت پیدا کنند و مهمتر از آن، می دانند که ھر چیزی را کجا بگذارند تا بعداً کار شما چند برابر نشو

اضافه ھا را دور بریزید می توانید نامه ھایتان را مثلادر ھمان حیاط روی در سطل زباله مرتب کنید. در این صورت فقط نامه ھائی را با خود به داخل خانه می آورید که واقعاً مھم ھستند و بقیه نامه ھا را دور می ریزید

برنامه ریزی کنید اول ھر ھفته راجع به غذائی که می خواھید بپزید، خرید از سوپر مارکت و وسایل مورد نیاز بچه ھا، تصمیم بگیرید و برای کل ھفته برنامه ریزی کنید. به مزاحمان گوش نکنید ھنگام کار می توانید با ھمکارانتان قرار بگذارید و علامتی را انتخاب کنید، تا مزاحمتان نشوند. مثلا عینک تان را بزنید یا از مچ بند استفاده کنید.

این یک علامت غیر کلامی ساده است که کمک می کند دیگران حریم خصوصی شما را رعایت کنند

لوازم اضافی در منزل داشته باشید ھمیشه برخی اجناس اضافی را در خانه نگه دارید مثل کادوھای کوچک، عروسک، کاغذ کادو در این صورت وقتی فرزندتان به تولد دعوت شد به تقلاو زحمت نمی افتید تا کادوئی مناسب تھیه کنید

. پوشه ھای مختلف تھیه کنید می توانید برای قبض ھای مختلف یا حتی کارھای مربوط به بچه ھا، پوشه تهیه  کنید. مثلادر مورد کلاس ھای مختلف بچه ھا می توانید دو تا کاغذ کوچک بردارید و روی آنھا یادداشت کنید. یکی را روی یخچال بگذارید. البته سعی کنید فقط یادداشت کارھای خیلی مهم را نگه دارید.

کیف مخصوص وسایل مورد نیاز تھیه کنید در واقع اگر سراغ کمد خودتان یا بچه ھا بروید ھمیشه لباس و کفش ھائی پیدا می کنید که دیگر نمی پوشید. می توانید آخر ھر ماه پس از مرتب کردن کمدھا این وسایل را درون کیف مخصوص بگذارید و آنھا را به افراد نیازمند بدھید.

ھمین حالاانجامش دھید اگر ھمین طور که پیش می روید کارھایتان را ھم انجام دھید ھرگز احساس آشفتگی و بی نظمی نمی کنید

ھمه جوراب ھا را یک رنگ بخرید در این صورت اگر یک لنگه گم یا سوراخ شد بلافاصله می توانید آن را جایگزین کنید دیر بله بگویید ھیچ وقت با ھیچ کاری به سرعت موافقت نکنید. بھتر است به خود زمان بدھید تا وقت، انرژی و علاقه تان را نسبت به کار به خصوصی بسنجید

زنگ تفریح داشته باشید حتی دور شدن از محیطی که در آن ھستید به اندازه ۵ دقیقه می تواند ذھنتان را باز کند و راندمان کارتان را بالا ببرد.کدھای رنگی بگذارید می توانید برای ھر یک از اعضای خانواده، حوله، ملحفه، روبالشی و سبد مخصوص لباس ھای کثیف را با رنگ ھای جداگانه بخرید. در این صورت متوجه می شوید مثلاکدامیک بیشتر و سریعتر به خشکشوئی نیاز دارند و بچه ھا ھم متوجه می شوند که چه موقع باید لباس ھا را درن سبد بریزند.

اولویت بندی کنید فهرستی از ١٠ کار مھم روزانه تهیه کنید، از ١ تا ١٠ اولویت بندی کنید و آن را روی کامپیوتر جلوی چشم قرار دھید.

منبع : ماھنامه اقتصاد خانواده

تهیه وتنظیم : مهرانگیز امیرزهی

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.