پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۱-۲۰

 چند نوع استراحت که هر فردی نیاز دارد

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

تابه‌حال سعی کرده‌اید کمبود انرژی خود را با خواب بیشتر برطرف کنید و به‌رغم خواب کافی، باز احساس خستگی کرده‌ باشید؟ اگر چنین است، باید بدانید که خواب و استراحت یکی نیستند، گرچه بسیاری از ما به‌اشتباه آنها را یکی می‌دانیم.

بیشتر مردم فکر می‌کنند خواب کافی به‌معنی استراحت است و سایر انواع استراحت را، که به‌شدت به آنها نیاز دارند، نادیده می‌گیرند. بسیاری از ما به‌دلیل نداشتن درک درستی از قدرت واقعی استراحت، دچار کمبود آن هستیم. استراحت یعنی بازیابی نیرو در هفت حوزه کلیدی زندگی که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد

استراحت فیزیکی نخستین نوع استراحت، استراحت فیزیکی است که می‌تواند غیرفعال یا فعال باشد. استراحت فیزیکی غیرفعال شامل خوابیدن و چرت‌زدن است، ولی استراحت فیزیکی فعال یعنی انجام فعالیت‌های نیروبخشی مانند یوگا، حرکات کششی و ماساژدرمانی که موجب بهبود گردش خون و انعطاف‌پذیری بدن می‌شوند.

استراحت ذهنی آیا همکاری را می‌شناسید که هر روز کارش را با نوشیدن یک فنجان بزرگ قهوه شروع می‌کند؟ او بیشترِ وقت‌ها کج‌خلق و فراموش‌کار است و به‌سختی می‌تواند روی کارش تمرکز کند. این فرد وقتی شب‌ها به رختخواب می‌رود، به‌سختی می‌تواند ذهنش را آرام کند، زیرا مغرش پر از گفت‌وگوهایی است که در طول روز با دیگران داشته. حتی اگر ۷ تا ۸ ساعت بخوابد نیز وقتی بیدار می‌شود باز احساس خستگی می‌کند، طوری که انگار اصلا نخوابیده است. اینها نشانه کمبود استراحت ذهنی است.

خوشبختانه نیازی نیست که برای رفع این مشکل کارتان را رها کنید یا به تعطیلات بروید. فقط باید پس از هر دو ساعت کارکردن، مدت کوتاهی استراحت کنید. این استراحت‌ها به شما یادآوری می‌کنند که باید آرام‌تر و آهسته‌تر کار کنید. همچنین می‌توانید دفترچه‌یادداشتی را کنار تختخواب بگذارید و تمام افکار منفی و آزاردهنده‌ای را که نمی‌گذارند بخوابید، در آن یادداشت کنید

استراحت اجتماعی اگر به استراحت عاطفی نیاز دارید، احتمالا از نظر استراحت اجتماعی نیز کمبود دارید. کمبود استراحت اجتماعی زمانی ایجاد می‌شود که میان روابطی که به ما نیرو و انرژی می‌دهند و روابطی که فقط ما را خسته می‌کنند، تفاوتی قائل نمی‌شویم. برای استراحت اجتماعی باید بیشتر با افراد مثبت و کسانی رابطه داشته باشید که از شما حمایت می‌کنند. حتی اگر ارتباطات شما باید مجازی باشد، می‌توانید با روشن‌کردن دوربین و برقراری تماس تصویری، تعامل و ارتباط بهتری داشته باشید.

استراحت معنوی آخرین نوع استراحت، که عبارت است از توانایی ‌برقرارکردنِ ارتباطی فراتر از وجود فیزیکی و ذهنی ما و احساس‌کردن حس عمیقی از تعلق، عشق، پذیرش و هدفمندی. برای این نوع استراحت و تقویت رشد معنوی، باید با چیزی بزرگ‌تر از خودتان تعامل داشته باشید و نیایش و مراقبه را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید. خواب به‌تنهایی نمی‌تواند موجب احساس آرامش و بازیابی انرژی شود. بنابراین بهتر است که از تمام انواع استراحت بهره‌مند شویم. البته خستگی می‌تواند با مشکلات سلامتی فراوانی نیز مرتبط باشد. پس اگر با انجام توصیه‌های این مطلب باز هم احساس خستگی شما از بین نرفت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا احتمال وجود این مشکلات سلامتی بررسی شود.

منبع : سایت چطورید

تهیه وتنظیم : مهرانگیز  امیرزهی

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.