پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۱-۲۰

 راهکار های کاهش استرس  در خانه و مکان های تفریحی

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

ما همه استرس را به طور منظم تجربه می کنیم، نوع و شدت استرس می تواند از چالش های جزئی تا بحران های بزرگ متفاوت باشد. زمانی که استرس بیش از حد فشرده، مزمن و مدیریت نشده باشد، می تواند بر سلامت و حال خوب ما تاثیر بگذارد به همین دلیل است

در احیای آرامش درونی و سلامت جسمی، رهایی استرس ضروری است. و راهکارهای در منزل  ومکان های تفریحی پیشنهاد می شود

ھوا را خوشبو نمائید. تحقیقات نشان می دھند که عطر درمانی در کاھش استرس مؤثر می باشد، در یک مطالعه مردمی که در معرض رایحه رزماری قرار می گرفتند استرس کمتری داشتند، ھوشیاری آنھا افزایش می یافت و محاسبات ریاضی را سریع تر انجام می دادند. بزرگسالانی که در معرض رایحه اسطوخودوس قرار می گرفتند، افزایشی را در نوع امواج مغزی که نشان دھنده آرامش بودند نشان می دادند، امروز شما روش ھای متعددی را برای خوشبو کردن اتاق ھا دارید، از اسپری ھای خوشبو کننده تا روغن ھای معطر و شمع ھای خوشبو کننده.

به دیدن یک مکان ساکت بروید. کتابخانه ھا، موزه ھا، باغ ھا و مکان ھای پرستش (عبادتگاه ھا) جزیره ھای صلح و آرامش دنیای دیوانه وار را امروز فراھم می نمایند. مکان آرامی را نزدیک خانه خود پیدا کنید و آن را خلوتگاه سری خود قرار دھید

داوطلب کمک به دیگران شوید. کمک کردن به دیگران شما را قادر می سازد تا مشکللات خود را بھتر درک کنید و ھمچنین تعامل اجتماعی برایتان فراھم می سازد، در حالی که افراد شاد احتمال بیشتری داد تا به دیگران کمک نمایند کمک کردن به مردم شادیتان را افزایش می دھد. یک بررسی نشان داد که داوطلبان کمک به دیگران شش جنبه شادی، رضایت از زندگی، سلامت روان، عزت نفس، احساس کنترل بر روی زندگی و سلامت جسمانی را بھبود می بخشند

اوقاتی را به تنھائی بگذرانید. اگر چه داشتن روابط اجتماعی یکی از بھترین راه ھای مبارزه با استرس می باشد، بعضی اوقات برای اندیشیدن و سرحال شدن نیاز به تنھائی دارید، به تنھائی به یک رستوران یا سینما بروید یا به سادگی بعدازظھر را به مطالعه یا ورق زدن کتاب ھای کتابفروشی یا دیدن عتیقه جات بگذرانید.

با دقت (تمرکز) راه بروید. احتمالا ًشما قبلا ًمی دانسته اید که ورزش مؤثرتر از قرص آرام بخش برای رھائی از اضطراب و استرس می باشد، اما آن چه با ذھن خود در ھنگام پیاده روی انجام دھید می تواند به شما کمک کند که حتی سودمندتر پیاده روی کنید،

ھفته پیاده روی می کردند تقسیم کردند. گروه یک سریع پیاده روی می کردند، گروه دو با سرعت کم و گروه سه با سرعت کم در حالی که تمرکز کردن را تمرین می کردند: یک روش ذھنی است که نتیجه آن آرامش می باشد یا یک پاسخ فیزیولوژیک که در آن ضربان قلب آھسته و فشارخون کم می شود. از این گروه خواسته شد که به قدم ھای خود توجه کنند و (یک دو ، یک دو شمارش کنند و اعداد را در ذھن خود مجسم نمایند، گروه چھارم یک شکل از تای چی را تمرین می کردند، گروه پنجم به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند، گروه سوم که تمرکز را تمرین می کردند کاھش قابل توجھی را در اضطراب نشان دادند و احساسات منفی کمتر و مثبت بیشتری درباره خودشان داشتند

به روابط نزدیک و صمیمی اھمیت بدھید. یک مطالعه روی بیش از ١٣٠٠ زن و مرد نشان داد که آنھائی که دوستان صمیمی بیشتری داشتند نسبت به کسانی که دوستان نزدیک کمتری داشتند فشارخون سالم تر، میزان کلسترول، قندخون و متابولیسم و میزان ھورمون استرس کمتری داشتند. زنان و به میزان کمتری مردان ھمچنین به نظر می رسید که از روابط خوب با والدین و ھمسرانشان سود می برند.

از روان خود مراقبت نمائید. مطالعه بعد از مطالعه نشان می دھد که مردم مذھبی شادتر ھستند و بھتر با بحران ھا مقابله می نمایند براساس گفته دکتر مایرز استاد روان شناسی کالج ھوپ در میشیگان برای انسان ھای زیادی ایمان یک حامی، یک حس، معنای زندگی، احساس تأیید تا سرحد نھائی، دلیلی برای تمرکز ماورای خودتان و یک چشم انداز بدون زمان به غم ھا و درس ھای زندگی می باشد، یک معنویت قوی حتی اگر مذھبی نیستید سودمندی ھای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد

منبع : مجله موفقیت

تهیه وتظیم : مهرانگیز امرزهی

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.