پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۱-۲۳

راهکارهایی برای غلبه بر تنهایی سالمندان

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

– دلیل تنهایی را پیدا کنید و در جهت رفع آن تالش کنید. – در مواقعی که تنها می شوید راجع به خود فکر کنید و با خود خلوت کنید. اینکه واقعا که هستید و چه کاری می خواهید انجام دهید. این مسئله باعث می شود شما بتوانید به احساس های منفی خود غلبه کنید. – ارتباط با دیگران را یاد بگیرید. مثال اینکه چه طور به دیگران نه بگویید. برای ارتباطات خود مرز بگذارید.

احساسات خود را بیان کنید؛ خواسته ها و نیازهایتان را. آموزش مهارت های اجتماعی می تواند در این مورد کمک کننده باشد. – سعی کنید با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید. مثال با مغازه دار و یا کسی که در اتوبوس می بینید صحبت کوتاهی داشته باشید. – عضو گروه های محلی شوید. مثال در یک کلامی که به موضوع آن علاقه دارید شرکت کنید. – همچنین مشورت با یک روانشناس یا مشاور روش مناسبی است که می توانید از این طریق مشکلات خود را بهتر شناسایی کنید و راه حل رفع مشکلات را بیابید. این مشاوره ها کمک به افزایش اعتماد به نفش می کند و این مسئله به شما کمک می کند که ارتباط شما با دیگران لذت بخش شود. رسیدگی به ابعاد جسمانی زندگی سالمندان در دوران کهنسالی تغذیه نقش بسیار مهمی در حفظ سالمتی سالمندان دارد. آنها باید از خوردن بسیاری از مواد غذایی پرهیز کنند و برای تقویت قوای جسمانی خود غذاهای مناسبی مصرف کنند. صرف وعدههای غذایی در جمع خانواده میتواند به میزان بسیار زیادی در کاهش حس تنهایی در سالمندان تاثیرگذار باشد.

منبع: مجله  امید

تهیه وتنظیم : مهرانگیز امیرزهی

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.