پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۰-۱۲-۱۲

آیا روش‌های خانگی برای درمان استرس در بارداری وجود دارد؟

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

روش‌های مختلفی برای درمان استرس به صورت طبیعی و بدون مراجعه به روان‌شناس وجود دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

عوامل استرس زا را کاهش دهید.

اگر موضوع خاصی وجود دارد که شما را دچار اضطراب می‌کند، به آنچه اتفاق می‌افتد توجه کنید. به این موضوع از دید مدیریت استرس نگاه کنید.

بیش‌تر استراحت کنید.

نداشتن خواب منظم و مناسب می‌تواند منجر به افزایش احساسات منفی و استرس شود، پس سعی کنید زمان بیش‌تری را به استراحت و خواب اختصاص دهید.

تغذیه‌ی سالم داشته باشید.

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به کاهش استرس و همچنین حفظ سلامتی شما و کودکتان کمک کند.

ورزش کنید.

اگر چند روز در هفته و حدود ۳۰ دقیقه در روز ورزش ملایم تا متوسط داشته باشید، می‌تواند به کاهش سطح هورمون استرس (کورتیزول) کمک کند.

تمرینات مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن می‌‌تواند به آرام‌سازی ذهنی و کاهش سطح استرس کمک کند. توجه داشته باشید که برای درمان استرس شدید و غیرقابل تحمل، حتماً باید با روان‌شناس صحبت کنید.

 

فرستنده : زهرا شاقوزایی از کانون زابل

منبع : مجله پزشکی

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.