پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۱-۰۲

راههای پیشگیری از آسیبهای جسمی رایانه و اینترنت

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

برای این‌که از ضررها و خطرات جسمی استفاده از رایانه و اینترنت در پس بهتر است سر شما مختصری بالاتر  از صفحه  کامپیوتر باشد صفحه  مانیتور ۲۰ -۱۵ درجه پایین تر از امتداد افقی نگاه شما قرار گیرد فاصله صفحه تا چشم تان حدود

۵۰  تا۷۰ سانتی متر باشد.

خواندنی‌های ضمن کار با کامپیوتر، بین مانیتور و صفحه کلید قرار گیرد به طوری که نیاز به چرخش مکرر یا خم شدن سر نباشد(.نور محیط )از پنجره و المپ( آن قدر ز یاد نباشد که چشم تان را دچار خیرگی کند. ا گر چنین است از پردۀ ضخیم و المپهای ضعیف تر استفاده کنید. به علاوه در تار یکی کامل هم با کامپیوتر کار نکنید تا ناچار نشوید دائم به صفحه خیره شوید. میتوانید از فیلترهای ضد خیرگی چشم، که انعکاس های اضافی نور را جذب می‌کنند، استفاده کنید.

پلک زدن را فراموش نکنید تا دچار خشکی و قرمزی چشم نشوید. هر نیم ساعت یک بار، ده بار پشت سر هم پلک بزنید و یا چشمان تان را برای مدتی ببندید. ا گر هوای اتاق خشک است به طریقی رطوبت آن را ز یاد کنید.امان باشیم، باید به نکاتی که متخصصین بیان کرده اند دقت کنیم .سر را بالا تنه و عمودی نگه دار ید، نه خمیده به جلو یا عقب هر چند وقت یک بار تغییر وضعیت دهید و سر را در وضعیت تکیه به صندلی و ر یلکس قرار دهید .به تناوب از نرمش و حرکات کششی سر و گردن استفاده کنید. از ورزشهایی که عضالت پس گردن و  پشت را تقویت می‌کند، بهره بگیرید. افراد مایلند که از بالا به نوشته نگاه کنند.

برای جلوگیری از خستگی چشم، ۱۵ دقیقه در هر  ساعت به چشمان تان استراحت دهید. به عالوه هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به منظرهای دور از کامپیوتر نگاه کنید تا عضالت چشم تان استراحت ک.ا گر ز یاد تایپ می‌کنید، قبل و ضمن کار با کامپیوتر از نرمشهای مچ دست استفاده کنید. مچ دست را ضمن تایپ به عقب خم نکنید.صورت بروز گزگز و کرختی، درد و سوزش در انگشتان و مچ و ساعد، تایپ کردن را قطع کنید و به مچ تان استراحت دهید.

از صندلی‌های با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده رو ی زمین قرار گیرد. کنید، به طوری که کف پای تان کامل  ا گر صندلی دسته دارد، بهتر است موقع کار با صفحه کلید تایپ دسته های صندلی زیر ساعدها قرار بگیرد تا تحمل وزن دست‌ها بر عهدۀ شانه و کتف نیفتد.کف صندلی سفت باشد تا ستون مهره ها دچار انحراف جانبی نشود

منبع : کتاب احکام رایانه و اینترنت

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *