پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۱-۱۴

چگونه خواب مورد نیازمان را تامین کنیم؟

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

عادات سالم به ما کمک می کند تا خواب بهتر و طولانی تری داشته باشیم.

*به خودتان فرصت بدهید تا بخوابید یک برنامه ریزی نامنظم می تواند خواب راحت شابه را دشوار کند.

*یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بلند شوید ، حتی آخر هفته ها.

*جای خواب راحت داشته باشید .اتاق خواب خود را تاریک ، ساکت و در دمای مناسب نگه دارید. از آن فقط برای خواب ، و فعالیت های ساکت مانند مطالعه استفاده کنید.صفحه های نمایشی مانند تلویزیون یا تفلن همراه را به اتاق خواب نبرید.

*یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید .قبل از خواب از لامپ های روشن ، وعده های غذایی سنگین ، کافئین و الکل خودداری کنید.مواردی را امتحان کنید که کمک میکند آرام بخوابید مانند دوش آبگرم.

*ورزش روزانه حداقل ۵ ساعت قبل از خواب حدود۳۰دقیقه برای آن وقت بگذارید .

*اگر لازم است چرت بزنید بیشتر از۳۰دقیقه نباشد و زود بیدار شوید و برنامه خواب خود را به هم نزنید.

*به زور نخوابید اگر دیدید خوابتان نمی برد، از رختخواب برخیزید و کاری آرام مانند کتاب خوانی را انجام را انجام دهید تا زمانی که خواب آلوده شوید. روزنامه نگاری هم می تواند افکار پریشان را به رختخواب بکشاند.

*با پزشک مشورت کنید .بیماری ممکن است باعث مشکلات خواب شود.

منبع : مجلات سلامت

نویسنده : مهتا زمانی نیک

گردآورنده : مه بی بی آهورانی

شهرستان ایرانشهر

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *