پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۱-۲۱

سال جدید فرصتی برای بهبود سلامت ذهن

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

اگر چه در دنیای مدرن امروز مردم بیشتر به اهمیت سلامت ذهن پی برده اند ، اما هنوز وقتی بحث مراقبت از خود به میان می‌آید  بیشتر روی سلامت جسم تمزکز می‌شود تا سلامت ذهند ؛ بنابراین، یکی از تصمیم‌هایی که می‌توان برای سال جدید گرفت علاوه بر سلامت جسم، مراقبت از ذهن است.

*خودتان را بررسی کنید

خیلی از ما بدون این‌که از حس سلامتمان آگاه باشیم ، به زندگی ادامه می‌دهیم‌،گاهی اوقات خوب است بدانید از نظر احساسی چه حسی دارید و برای این‌کار ، باید خودتان را بررسی کنید. بیشتر ما به زندگی اجازه می‌دهیم جریان داشته باشد ، درحالی که استرس و اضطراب بیش از حد، به ما فشارمی‌آورد و باعث ضعف سلامت ذهنی مان می‌شود‌ بنابراین، دچار مشکلاتی جسمی می‌شویم و این‌گونه آنها را به زبان می‌آوریم :«درست غذا نمی‌خورم».«استراحت نمی کنم » در این حالت باید خودتان را از لحاظ ذهنی بررسی کنید. از خودتان بپرسید تا به حال چند بار پیش آمده که آرام بنشینید و نفس عمیقی بکشید یا لحظاتی شاد را با دوستان گذرانده باشید .کلید اصلی سلامت ذهن این است که خودتان را بررسی و از خودتان مراقبت کنید.

*مطمئن باشید که کارهای اساسی و اولیه را انجام می دهید

چیزهایی که در کتاب های خودیاری خوانده اید را تمرین می کنید و جملات تاکیدی را مدوام به ذهن می سپارید ، اما به کلی اصول درست خوابیدن ، درست خوردن و برخوردار بودن از حمایت اجتماعی را فراموش می کنید .نیازهای اولیه بسیار مهم هستند .برای مثال ،همیشه تصور می کنید افسردگی باعث شده است کمتر بخوابید ، اما در واقع این خواب کم است که باعث افسردگی باعث شده است کمتر بخوبید ، اما در این خواب کم است که باعث افسردگی می شود، باید به خاطر داشته که تمرین تمرین برایتان بسیار مفید است ورزش فرمولی آسان و قوی برای مقابل با افسردگی است.

*شکرگزار باشید

اگر ذهن تان را طوری تربیت کنید که همیشه به دنبال دلیلی برای شکرگزاری در زندگی‌تان باشید ، باعث ایجاد حس شادی در شما می‌شود در حال حاضر، در عصر شبکه های اجتماعی زندگی می‌کنیم ؛ در دنیایی که هر کسی زندگی خوب خودش را دارد اما شاید متوجه آن نباشد. بین انسان مودب و انسان بی ادب همیشه مورد دوم بیشتر در ذهن ها می‌ماند برای مثال، زمانی که به اتوبوس نمی‌رسید ،همه چیز را گردن بدشناسی می اندازید؛ اما وقتی به موقع اتوبوس می‌رسید ، یادتان می‌رود که بابت آن شکرگزار باشید همیشه به دنبال دلیلی برای شکرگزاری در زندگی باشید هر چه ذهن تان را بیشتر در این کار پرورش دهید ، بیشتر با آن خود می‌گیرید و در نتیجه ، شادتر می‌شوید.

*در محیط باز پیاده روی کنید.

باشگاه ورزشی را فراموش کنید، آن‌چه که طبیعت به شما می‌بخشد را هیچ دستگاهی نمی‌توان با خود به همراه بیاورید به محیط‌های باز بروید و گره های ذهنی خود را با دویدن و پیاده روی آزاد کنید .طبیعت انرژی خود را انتقال می‌دهد و آرامش عجیبی را در شما به وجود می‌آورد تحقیقات نشان داده افراد در طبیعت تلاش بیش‌تری از خود برای حرکات ورزشی بروز می‌دهند و در نهایت در آنها حس سرزندگی ، مثبت اندیشی و اعتماد به نفس رشد می‌کند.

*ویتامین B12  بخورید.

قطعا می‌دانید که ویتامین ها تا چه حد برای مفید هستند، اما آیا درباره فواید ویتامین ب ۱۲ باعث بروز افسردگی ، خستگی ،بدگمانی و ده ها مشکل مضر دیگر می‌شود .غذاهایی هم‌چون تخم‌مرغ ، گوشت مرغ و شیر ، منبع ویتامین بر ۱۲ هستند.

منبع : مجله  رایحه زندگی

گردآورنده : مه بی بی آهورانی

شهرستان ایرانشهر

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *