پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۱-۲۹

چگونه نمک کمتری مصرف کنیم؟

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

غذاهای کم نمک  را انتخاب کنیم و یا غذاها را با مقدار کم نمک تهیه کنیم.، سر سفره یا غذا نمکدان را حذف کنیم، برای طعم دادن به غذاها ، به جای نمک از چاشنی هایی مانند سرکه، آبلیمو، سیر، پیاز، سبزی‌های‌معطر و سایر ادویه ها استفاده کنیم.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود داشته باشیم، مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم مثل سبزیجات پهن‌برگ و موز..پتاسیم می‌تواند به کاهش تأثیر سدیم بر فشارخون کمک کند.

برای کم کردن مقدار نمک پنیر ها، آن ها را قبل از مصرف در آب بخیسانیم.

سعی کنیم مواد غذایی تازه و طبیعی بخوریم و مصرف مواد غذایی شور،دودی و ترشی‌ها را کاهش دهیم.

آجیل ها و مغز دانه ها ( بادام و پسته و ….)را به صورت بی نمک و یا خام مصرف کنیم.

سعی کنیم نان های کم‌نمک یا بی‌نمک  مصرف کنیم زیرا مقدار نمک در نان ها اکثرا زیاد است

کتاب تغذیه ی سالم ازدکتر محمد کیاسالار و همکاران

فرستنده: فریبا نارویی از زهک

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *