پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۱-۳۰

حرکات ورزشی داخل اتاق کار یا پشت میز رایانه

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
  1. بایستید یا بنشینید. کف دست‌های خود را روی سمت راست سرتان فشار دهید. در همین حالت سرتان را به دست خود فشار دهید، به‌طوری که سرتان حرکت نکند. می‌توانید در این حرکت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بمانید و حرکت را سه تا چهاربار تکرار کنید. سپس آن را برای سمت چپ سر انجام دهید. این تمرین به تقویت عضلات گردن کمک می‌کند.
  2. مانند حرکت اول بایستید یا روی صندلی بنشینید. کف دست را روی قسمت وسط پیشانی قرار دهید و دست‌تان را به آرامی به سمت سر فشار دهید و فشاری از سمت سر به کف دست وارد کنید ولی سر را حرکت ندهید. می‌توانید به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این حرکت بمانید و حرکات را سه تا چهار بار انجام دهید.
  3. همان‌طور که روی صندلی نشسته‌اید کمر خود را کاملا صاف کنید و تکیه دهید. دست‌ها را پشت سرتان قلاب کنید، به گونه‌ای که آرنج‌ها باز باشد. سپس کتف خود را به سمت عقب بکشید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حرکت بمانید و آن را سه تا چهاربار تکرار کنید. این حرکت برای تقویت عضلات پشت مناسب است.
  4. می‌توانید این حرکت را به صورت ایستاده یا نشسته انجام دهید؛ منتها در هر حال بدن باید در وضعیت کاملا صافی قرار گرفته باشد. دستان‌تان را از کنار بدن خود تا بالای سر بیاورید و سپس سرجای اول ببرید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۵ بار در سه یا چهار ست تکرار کنید تا به تقویت عضلات سرشانه و پشت کمک کنید.
  5. برای از بین بردن خمیدگی پشت باید عضلات سینه را تقویت کنید. می‌توانید این حرکت را در حالت ایستاده یا نشسته انجام دهید. دستان‌تان را مشت کنید. سپس از مقابل سینه دستان‌تان را موازی با زمین باز کنید. آرنج‌ها کمی رو به بیرون هستند. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار در سه تا چهار ست تکرار کنید.

۶ ..همان‌طور که نشسته‌اید، دست‌تان را روی پاها قرار دهید؛ به‌طوری که پشت ساعد روی ران باشد. مچ دست را از پایین به حالت موازی زمین قرار دهید. سپس آن را پایین و بالا ببرید. می‌توانید یک وزنه سبک هم در دست بگیرید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۵بار در سه یا چهار ست تکرار کنید.

  1. ۳تا ۵ دقیقه نفس عمیق کشیده و به کار خود ادامه دهید.

در صورتی که مراحل بالا را رعایت نکردید و دچار درد شدید بهترین راه ؛استراحت ،ماساژ ملایم نواحی درگیر ،ریلکس کردن عضلات و آرامش است.

منبع: کتاب محیط کار و زندگی سالم ازدکتر محمد سالاری کیا

فرستنده:فریبا نارویی از کانون فرهنگی زنان زهک

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *