پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۲-۱۷

۷ ایده برای خواب خوش

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

امروز مشکلات خواب از موارد رایج بین مردم است. اضطراب، نگرانی، مشغولیت های فکری و … از مواردی هستند که علت این امر به حساب می آیند. از این رو توجه به موارد زیر توصیه می شود.)

۱) تماشای تلویزیون: در صورتی که افراد از آشفتگی فکری رنج می برند،تلویزیون تماشا کنند.

۲) مطالعه: مطالعه کتاب هایی که باعث مشغولیت ذهنی شده و حس دنبال کردن داستان را در فرد به وجود می آورد، مناسب نیست بلکه مطالعه مجله و کتاب هایی با موضوعات عادی و ساده توصیه می شود.

۳) بازی های کامپیوتری: این بازی ها باعث می شود تا فرد برای زمانی کوتاه آشفتگی ها و نگرانی ها را فراموش کرده و به آرامش نسبی برسد.

۴) نوشتن: گاهی اوقات به رشته تحریر درآوردن افکار باعث آرامش خاطر شده و زمینه خوابی راحت را برای او فراهم می آورد. این افکار می تواند یافتن راه حل مشکل، انتخاب محلی برای تفریح آخر هفته و … باشد.

۵) تنفس: فرد باید در یک وضعیت راحت دراز کشیده، نفس عمیقی بکشد و سپس با خارج کردن بازدم خود افکار منفی را نیز از ذهنش خارج سازد. این راه حل اغلب اوقات، نه همیشه، کارساز است.

۶) تصورات زیبا: به جای تفکرات منفی، کافی است فرد به مدت یک دقیقه منظره یک طلوع زیبا در ساحل، شکست امواج، دشت پر از گل، آواز پرندگان، وزش نسیم و … را به خاطر آورده و از دغدغه های روزانه دور شود.

۷) حمام آب گرم: گاهی اوقات درد بدن مانع از خواب رفتن می شود، از این رو برای این افراد، حمام آب گرم توصیه می شود. آب گرم باعث رهایی از استرس نیز می شود.

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *