پایگاه اطلاع رسانی بانوی بلوچ

۱۴۰۱-۰۲-۱۷

۷ راز بهتر خوابیدن

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook

اصطلاح «وقت خواب» فقط برای بچه ها نیست. تحقیق ها نشان می دهد که چرت زدن در میان روز می تواند تا حد زیادی کارایی و هوشیاری شما را در محیط کار افزایش دهد. خواب نیمروز قوی ترین اسلحه در برابر تنبلی بعد از ظهر است. هلن امسلم، نویسنده کتاب «اگر چرت نزنید، از دست می دهید» و کتاب «۱۰ راه صلح آمیز برای تنظیم خواب نوجوانان» درباره این که کجا، چطور و چه زمان می توان یک چرت خوب زد، توصیه های خوبی دارد.

) زوج عجیب غریب: قهوه و خواب دو چیز متضاد هستند که اگر باهم ترکیب شوند، خواب آلودگی شما را بخوبی درمان می کنند. مطالعاتی که در سال

۲۰۰۳ در کشور ژاپن انجام شد نشان داد که شما می توانید خواب آلودگی خود را با معاونت یک مقدار قهوه و اندکی چرت کاهش دهید. عجیب به نظر می رسد ! باید بدانید که کافئین موجود در قهوه به ۲۰ دقیقه زمان احتیاج دارد تا اثر خود را بگذارد و این همان زمان کافی برای خواب نیمروز است. قهوه می خورید، ۳۰ دقیقه چرت می زنید و هنگامی که از خواب بیدار شدید آماده و سرحال به کار ادامه می دهید. ۳) مطلوب ترین چرت: ساعت دو تا سه زمان مناسبی برای خواب نیمروز است چرا که به اندازه کافی  دیر است تا به شما حس قیلوله دست دهد و به اندازه کافی زود تا با خواب شب تداخل نکند. برای بعد از ظهر، مثلا اگر ملاقاتی دارید، طوری برنامه ریزی کنید که بعد از چرت باشد. یک چرت کوتاه قبل از هر ملاقات مهم به شما اطمینان می دهد که هنگام صحبت ها خوابتان نمی برد. ۳) مدت زمان مهم است. طول یک خواب نیمروز عالی چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است. این مدت به شما نیروی کافی برای رهایی از هر گونه سستی و کسالت را می دهد. ۴) تختخواب مناسب: مکان مهم ترین مسئله برای چرت زدن است. اگر در محل کار اتاقی برای این کار وجود دارد یا اتاق یکی از همکارات که در آن تخت باشد، به هر حال جایی که شما بتوانید به راحتی در آن دراز بکشید و بچرخید، خیلی بهتر است. اگر هیچ کدام امکان نداشت داخل ماشین گزینه خوبی است، البته در صورتی که یکی از پنجره ها باز و ماشین خاموش باشد. ۵) کوک کردن ساعت: گاه اتفاق می افتد که شما بسیار خسته باشید و سر موقع بیدار نشوید، بنا بر این هم به منظور جلوگیری از خماری بعد از یک خواب طولانی و هم بخاطر جا نماندن از قرار مهمی، ساعت کوک کنید. ۶) به این کار عادت کنید: باید خواب نیمروز را بخشی از برنامه کاری خود قرار دهید. ۷) هم چرت بزنید و هم سرحال باشید: اگر در طول روز با وجود چرتی که زده اید باز احساس کسالت و خواب آلودگی می کنید، به برنامه خواب شبانه دقت کنید. آیا فقط پنج یا شش ساعت می خوابید این مقدار کم است. با وجود این که چرت ۳۰ دقیقه ای نیرو بخش بسیار خوبی در طول روز است، اما با این حال نمی تواند کمبود خواب شبانه را جبران کند، اما اگر با هشت ساعت خواب در شب، باز هم احساس نیاز به چرت می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید.

۷۸۶

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما ، پس از تایید مدیر سایت یا دبیر بخش خبری در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *